Slankboek.nl DEEL 5

38: Afvallen met (vis)olie
Cellen voelen goed aan wanneer er vetten in de buurt zijn die verbrand moeten worden. Ze zijn echter extra gevoelig voor gezonde vetten uit vis. Volgens studies is een dosis van drie visoliecapsules van een gram per stuk al voldoende om binnen enkele maanden aantoonbaar vetmassa te verliezen. Vooral vet op de romp verdwijnt. Verwacht geen enorme gewichtsdalingen, maar goed: alle beetjes helpen om af te vallen. Bovendien is visolie
super gezond!
39: GI Dieet
Een al wat langer bestaand dieet is het GI Dieet. GI staat voor Glycemische Index. Deze GI waarde geeft de snelheid aan waarmee je lichaam voedsel verteert en omzet in glucose. Voeding met een lage GI waarde worden dus langzaam verteerd, waardoor je langer een vol gevoel houdt, waardoor je minder snel geneigd bent meer te gaan eten. Op deze manier val je af.
De insteek van het dieet is dus om voedsel met hoge GI te vermijden (zoals wit brood en geconcentreerde suikers) en lage GI producten te nuttigen als granen, fruit, groenten, noten en peulvruchten. Het verbaasd mij dat dit een dieet wordt genoemd in de media want ook dit is een dieet for live. Dit is normaal gezond eten, niet voor even maar altijd. Hier haakt ook de volgende theorie aan: Als je bier drinkt of frisdrank dan worden de snelle koolhydraten direct opgeslagen als vet, meestal rond de buik. Vandaar de naam bierbuik. Dit komt omdat het lichaam deze koolhydraten als gevaarlijk herkent en zo snel mogelijk in de kast zet zeg maar. Ook toxische stoffen worden in dit vet opgeslagen.
41: Natuurlijk of kunstmatig toegevoegd
Een belangrijke groep van bioactieve stoffen zijn zogenaamde plantenstoffen zoals carotenoïden en polyfenolen (flavonoïden) uit groenten en fruit, maar ook fytosterolen uit plantaardige oliën. Daarnaast bevatten ook niet-plantaardige producten zoals melk en vis bioactieve stoffen, zoals vetzuren met bijzondere gezondheidseffecten. Ook kruiden bevatten bioactieve stoffen, waaraan in een bepaalde gevallen een medicinale werking wordt toegeschreven.42: Risico’s van bioactieve stoffen

44: Melk helpt bij afvallen
Het dagelijks drinken van een glas melk helpt bij het afvallen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse University of the Negev.
De studie toont aan dat volwassenen die veel melk drinken of zuivel eten sneller afvallen dan mensen die niet veel zuivel eten.
De onderzoekers onderzochten in totaal driehonderd mensen tussen de 40 en 65 jaar. Deze mensen hadden overgewicht en volgden allen een dieet. Maar liefst zes maanden hielden zij bij hoeveel zuivelproducten ze dagelijks aten en dronken.
De personen die elke dag een glas melk of 580 gram calcium uit zuivelproducten binnenkregen, waren na twee jaar zes kilo verloren. Volwassen die een half glas melk dronken of 150 milligram calcium binnenkregen raakten in twee jaar tijd 3,5 kilo kwijt.
Ook kwam uit het onderzoek naar voren dat mensen die meer vitamine D in hun bloed hadden, sneller gewicht verloren.
Het is nog onduidelijk waarom zuivel zorgt voor gewichtverlies. Wetenschappers denken dat meer calcium ervoor zorgt dat je meer vet verliest via de stoelgang.
Sommige deskundigen plaatsen een kantekening bij het onderzoek. Ze beweren dat de focus te veel ligt op wat er wel gegeten en gedronken wordt, in plaats van andersom.
Zuivelproducten bevatten eiwitten, calcium en vitamine A en B2. Zuivel is vooral belangrijk om voldoende calcium en vitamine B2 binnen te krijgen.
.jpg)