Studio Rosenberg - CULINAIR

CULINAIR

COVER  BEAUTY  MODE  MUZIEK  REIZEN  UITJES  CULINAIR  MIND  AFSLANKEN  SPORT  WONEN  KIDS&PETS  BUSINESS CLASS

INHOUD

Walnoten tegen borstkanker

Onderzoekers van de Marshall University bewijzen dat het risico om borstkanker te krijgen minder wordt door een dagelijkse portie walnoten, 2 gram zou al voldoende zijn. Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland. Jaarlijks wordt bij ruim 13.000 mensen (mannen én vrouwen) borstkanker vastgesteld. Onderzoek Onder leiding van hoofdonderzoeker Elain Hardman werden de effecten van een typisch dieet en een dieet met walnoten met elkaar vergeleken.

Lees verder.....

Jamie Oliver zet zich in voor gezond eten op scholen

Ik heb tot mijn 15e geen groente gegeten. Verder wel heel gezond qua fruit, vis en veel wild. Dus het junkfood kwam er niet in en van chips en cola wist ik het bestaan niet eens af. Op mijn 15e kreeg ik een vast vriendje en at bijna elk weekend bij zijn ouders. Heel vervelend en genant als je dan niets lust. Ik was toen vrij verlegen bij volwassenen dus ik at alles en zei vol overtuiging dat alles heerlijk was.

Lees verder.....

 

Spreekbeurt voor kinderen over gezonde voeding

 
Hieronder staat een samenvatting van de spreekbeurt van mijn zoontje Max toen hij in groep 7 zat. Eigenlijk vind ik dat informatie over gezonde voeding in het lesprogramma zou moeten zitten. Als je kinderen hebt, gebruik dan onderstaand ook als spreekbeurt, nuttig en leuk. Max liet een bord met stukjes rauwe brocoli rondgaan op te proeven, dat bord was bijna leeg. Verder had Max nog groene thee mee, hij kreeg een 9+. Wie volgt?
 
Lees verder...

 

Teveel Omega 6 schadelijk voor de gezondheid

Gezien de schrikbarende uitkomsten van recente onderzoeken op het gebied van kanker wordt het hoog tijd om het publiek te waarschuwen voor de verstoorde balans van Omega 3 vetzuren en Omega 6 vetzuren.

Wat is het probleem?

60 jaar geleden was de balans in een land als Amerika zo dat inname van Omega 3 vetzuren 2 keer zo hoog was dan inname van Omega 6. Nu is
de inname van Omega 6 vervijftigvoudigd !!

Lees verder.....